Oppgave


Canon EOS 7D // EFS 15-85mm
 
Nu har skolan dragit igång på riktigt! Hela denna veckan har jag haft fullt upp med att fotografera. Då vi har fått en helt drös med fotouppgifter eller oppgaver som det heter på norska. Som ska vara inne imorgon, så idag har jag varit i skolan i 12 timmar och fotograferat, redigerat och fixat i Indesign för att bli färdig i tid. 
 
Denna veckan har vi fått fota med olika exponeringar. Bilden ovan tog jag idag på min klasskompis Tora. Fotade till en uppgift där en skulle ha så lång slutartid som möjligt utan att det skulle bli suddigt och utan stativ. På den här bilden är slutaren på 1/8. Blev väldigt förvånad när jag lyckades få till en sån skarp bild med en sån lång slutar tid. Så himla kul och lärorikt att göra något en aldrig bruka göra. Använde förresten en skåpbil som bakgrund på denna bilden vilket blev ganska effektfullt! 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Coolt! Kul med uppgifter som man annars kanske inte skulle göra =)

2014-08-29 @ 06:36:30
URL: http://lifetale.blogg.se
Postat av: Maria

Oj vad stadig på handen du är :)

2014-08-29 @ 17:22:51
URL: http://dreamsof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0